PRZEPROWADZIŁAM SIĘ I PISZĘ TERAZ TUTAJ

Razowe pierogi z truskawkami

15:01

W ubiegłym tygodniu podczas codziennej rozmowy z mężem wpadłam na pomysł zrobienia pierogów z truskawkami. A skoro Osobisty już dawno nie jadł owocowych pierogów, to pomysł ten przypadł jemu bardzo do gustu. Wczoraj, będąc na zakupach kupiliśmy na miejscowym rynku piękne, dorodne i słodkie truskawki. Przy okazji przetestowałam również jeden z naszych ślubnych prezentów, mianowicie robot kuchenny MPM Kasia 116 pod kątem wyrabiania ciasta. Robot sprawdził się idealnie w przeciągu kilku minut miałam idealnie wyrobione ciasto. 

Do wyrobienia ciasta potrzebowałam:
- 1/2 kg mąki razowej,
- 1 szklankę ciepłej wody,
- 1 łyżeczkę soli,
- szczyptę proszku do pieczenia.

Do połowy mąki dodałam sól oraz proszek do pieczenia (wg przepisu mojej cioci - dzięki temu ciasto jest bardzo miękkie) - wszystkie te składniki połączyłam z wodą i wymieszałam. Następnie mieszając ciasto dodawałam stopniowo resztę mąki. Wcześniej jedną ręką dodawałam stopniowo mąkę, a drugą wyrabiałam ciasto. Oczywiście potrzebujemy jeszcze trochę mąki do oprószenia stolnicy oraz ciasta, aby nie przywierało do wałka. Po rozwałkowaniu ciasta na grubość około 3 - 4 mm, wycinamy szklanką kółka i wypełniając je truskawkami, lepimy pierogi.



Ulepione pierogi wrzucamy do gotującej się osolonej wody. Zazwyczaj gotuję przez około minutę od momentu, kiedy pierogi wypłyną na powierzchnię wody. Jednak dziś okazało się, że pierogi unoszą się na wodzie od samego początku. Nie wiem czy to z powodu użycia mąki razowej, czy też szczypty proszku do pieczenia. W każdym bądź razie pierogi należy gotować przez około 8 - 10 minut na średnim ogniu.

Do pierogów zrobiłam sos truskawkowy, do którego potrzebowałam:
- 1 szklankę truskawek,
- 1 mały jogurt naturalny,
- 1/2 opakowania cukru z wanilią,
- 1/4 łyżeczki pieprzu.
Całość zmiksowałam i gotowym sosem polałam pierogi.

Pierogi były pyszne! Jak się okazało pieprz idealnie komponował się z truskawkami, a całość smakowała bardzo dobrze. W przyszłym tygodniu (jeżeli czas mi na to pozwoli) to spróbuję zrobić pierogi z mięsnym farszem, takich jeszcze nie robiłam - więc jeżeli ktoś z Was ma jakiś sprawdzony przepis, to zostawcie mi go poniżej, a na pewno wypróbuję.

Przeczytaj także

20 komentarzy

  1. Uwielbiam pierogi z truskawkami, z jagodami, z mięsem, z serem - każde po prostu :) Przepisu na mięsne nie posiadam, ale pełno ich w internecie, więc z pewnością jak zajrzysz na jakąś kulinarną stronkę z pewnością coś znajdziesz.


    Cieplutko pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę musiała czegoś ciekawego / fajnego poszukać, bo chodzą za mną od dłuższego czasu :)

      Usuń
  2. Razowych jeszcze nigdy nie robiłam, ale to dobry pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze to pierogi, tyle że w trochę zdrowszej wersji :)

      Usuń
  3. Żona doskonała! Ze mnie leniuch w tej kwestii i kupuję pierogi gotowe ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wcale nie doskonała :)
      Po prostu wolę sama zrobić jak kupować, chociaż czasami, nie powiem... leń bierze górę! :)

      Usuń
  4. Coś mi się komentarz nie chce dodać jak się zaloguję...:/Ala

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Alu - nie wiem dlaczego.

      Usuń
    2. Pewnie wina bloggera, ostatnio wyczytałam, że różne trudności się z nim zdarzają. Może coś ulepszają. No nic piszę w takim razie bez logowania, bo dwie próby zakończyły się niepowodzeniem. Pisałam, że Twoje pierożki wyglądają uroczo i na pewno były pyszne :) Nie znałam przepisu na ciasto pierogowe z proszkiem do pieczenia. dotychczas korzystałam z przepisu na ciasto od Babci i też było miękkie, ale może przetestuję coś nowego :) Ja najbardziej lubię ruskie pierogi, a z owocowych w sumie wszystkie. Polecam z czereśniami (też frykas od Babci ;) ). Co do farszu na pierogi z mięsem to moja mama wykorzystuje spory kawał mięsa wołowego, na którym gotuje rosół (takiego trochę tłustego, by farsz nie był za suchy). Mieli w maszynce, doprawia solą i pieprzem, dodaje podsmażoną na złoto cebulę, miesza i farsz gotowy :) Ala

      Usuń
    3. Będę musiała coś wykombinować, bo chodzą już za mną od dłuższego czasu :) Co do bloggera, to ostatnio faktycznie coś szwankuje - bardzo długo ładuje mi się mój blog, pozostałe bez problemu.

      Pozdrawiam ciepło. :)

      Usuń
  5. Jestem smakoszem pierogów, ale tych razowych jeszcze nie jadłam :D Musze koniecznie spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują inaczej niż te ze zwykłej mąki pszennej, ale mi o wiele bardziej smakują ! :)

      Usuń
  6. Z truskawkami wole serowe knedle, a piegi z jagodami, ale zjadlabym Twoje ze smakiem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierogi, a nie piegi. Autokorekta w tel ;)

      Usuń
    2. Mówiąc szczerze to knedli chyba nigdy nie jadłam :)

      Usuń
  7. Jeszcze nie jadłam razowych pierogów... Może namówię męża na nowinkę, bo ja z wyrobieniem ciasta na pierogi noga jestem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niech wyrabia :) Też tego nie lubię, dlatego z przyjemnością ratowałam się robotem :)

      Usuń
  8. o matko,ale muszą być dobreńkie :)

    OdpowiedzUsuń


Facebook

zBLOGowani

zBLOGowani.pl

statystyki