PRZEPROWADZIŁAM SIĘ I PISZĘ TERAZ TUTAJ

Chwila

17:54

Jest późne popołudnie. Siedzę w kuchni popijając aromatyczną herbatę. Za oknem robi się już powoli ciemno. W domu panuje cisza, a ja najzwyczajniej delektuję się tą chwilą. Chciałabym, aby w naszym życiu było więcej takich niedziel jak ta dzisiejsza. Spokojnych i leniwych, kiedy nie musimy się nigdzie śpieszyć, mamy czas na rozmowę, na spacer; kiedy najzwyczajniej w świecie możemy po prostu ze sobą być. Lubię to uczucie bezpieczeństwa, które pojawia się u mnie, w momencie, gdy wykonuję jakąś czynność i mam świadomość, że tuż za ścianą, w pokoju obok jest mój mąż. Znacie to uczucie? I ten komfort, który jemu towarzyszy?

A teraz trochę z "innej beczki" - otóż wczoraj, robiąc porządek w książkach, zdałam sobie sprawę, że bardzo mało czytam w tym roku. Od ślubu co prawda przeczytałam więcej książek niż, przez pierwsze półrocze, ale nie jest to jakaś imponująca ilość. Dlatego postanowiłam to zmienić. Bardzo lubię czytać, ale czasami po prostu brakuje mi na to czasu. To właśnie dlatego dziś około pierwszej nad ranem zamiast bezsensownie leżeć w łóżku usiłując zasnąć, poszłam do salonu, usiadłam sobie wygodnie w fotelu i zaczęłam czytać. Brakowało mi tego. Bez wyrzutów sumienia siedziałam i czytałam książkę P. Simons Czerwone liście. Pierwszy raz przeczytałam o tej pisarce na blogu Cypiski. Na razie trudno mi cokolwiek napisać o tej książce. W kolejce czekają na mnie kolejne książki, które mam zamiar przeczytać w najbliższym czasie, w końcu wieczory będą już teraz tylko coraz dłuższe (...)

Przeczytaj także

25 komentarzy

  1. Lubię takie dni (nie tyko niedziele) ;) To jest wspaniały czas..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie. My możemy pozwolić sobie na takie lenistwo tylko od czasu do czasu, i to właśnie w niedzielę.

      Usuń
  2. Ja staram się na książki zawsze znajdywać czas :) tu w Niemczech wszyscy znają mnie jako mola książkowego :D a leniwe dni uwielbiam, ale tak od czasu do czasu

    OdpowiedzUsuń
  3. Tej autorki polecam sagę : Jeździec miedziany, Ogród letni, Tatiana i Aleksander :) Piękna historia o pięknej miłości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod tym komentarzem :) Z naciskiem na Jeździec miedziany, Ogród letni, Tatiana i Aleksander!
      Cudowne!!!

      Usuń
    2. Dużo osób poleca tą trylogię, więc musi być warta przeczytania :)

      Usuń
    3. ja tez polecam :) jedna z nalepszych sag jakie czytalam :)

      Usuń
    4. Nie mogłam się od nich oderwać, tak wciągają :) Z czystym sumieniem polecam :)

      Usuń
  4. Czerwonych liści P. Simons niestety nie znam, ale z czystym sumieniem polecam trylogię Jeźdźca Miedzianego - idealna na jesienne wieczory :)
    Obyście mieli takich dni jak najwięcej. Ja w ostatnim czasie jestem bardzo przybita, pewnymi wydarzeniami w życiu osobistym, jak i tym co się dzieje na świecie. To co się stało w Katowicach, jest dla mnie tak przerażające i niewyobrażalne. Zdecydowanie bardziej chcę doceniać chwile z Mężem, bliskimi, szczere rozmowy z przyjaciółmi. Bo tylko to sprawia, że czuję się lepiej, tak jak u Ciebie...

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już kiedyś właśnie mi poleciłaś tą trylogię, dlatego właśnie sięgnęłam po pierwszą książkę tej autorki. Lubię czytać książki danego autora w takiej kolejności jak je pisał, żeby patrzeć jak się rozwijał w pisaniu; czy może coś się zmieniło itd.

      Niestety w życie ludzkie problemy są wpisane w codzienność, jednak czasami "miarka się przelewa"; do tego dochodzi to, co się dzieje wokół nas i czasami słów brakuje na cokolwiek. Dlatego tak jak wspomniałaś warto doceniać wspólne chwile z bliskimi, które naprawdę potrafią dodać skrzydeł i podnieść na duchu.

      Pozdrawiam

      Usuń
  5. Mam tak samo z tym uczuciem bezpieczeństwa, gdy mąż za ścianą w pokoju a ja np. w kuchni działam. Dziwnie się czuję, gdy go nie ma w domu wtedy, gdy zwykle w nim jest. Ja w ostatnim czasie zakochałam się w japońskiej pisarce Hiromi Kawakami :) Ale jej pisarstwo jest bardzo specyficzne więc nie każdemu przypadnie do gustu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o tej pisarce. W ostatnim czasie zdałam sobie sprawę z tego, że jednak najwięcej nowych książek, które obecnie pojawiają się w księgarniach należą do działu thrillerów oraz kryminałów.

      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Jej książki nie są jakąś nowością, choć ostatnia jej książka przełożona na polski pojawiła się w zeszłym roku. Nie ma to nic wspólnego z thrillerami i kryminałami. Ten rodzaj książek czytam rzadziej, dla oderwania po lekturach co wymagają od moich zwojów wzmoźonej pracy umysłowej. Nie wiem co przeważa w nowościach bo w sumie szukając książek do czytania nie kieruję się tym czy to nowość czy nie ;)

      Usuń
  6. Doskonale znam to uczucie :) A najlepiej kiedy się wtulam w mojego P.

    Ja dość sporo czytam, ciągle coś mam na tapecie :) Teraz po ślubie zrobił się nam niezły zapas :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! My po ślubie również mamy spory zapas książek, tylko czasu na ich czytanie nam brakuje :)

      Usuń
  7. Takie leniwe są najlepsze :) życzę Ci aby było ich więcej!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się, tylko jak będą się za często zdarzały, to już nie będą takie wyjątkowe :)

      Usuń
  8. To jest plus tej pory roku: więcej czasu na czytanie. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadza się :) I za to właśnie lubię jesień i zimę! :)

      Usuń
  9. Aha, oczywiście polecam Ci moją powieść. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od pewnego czasu się do niej przymierzam :)

      Usuń
  10. takie leniwe,rodzinne niedziele są cudowne! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie lubię tej zmiany czasu i takich długich wieczorów... ale takie błogie chwile to uwielbiam:)
    ściskam poniedziałkowo kochana

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo dobrze znam to uczucie...
    Kochana czytaj jak najwięcej, podobno nic tak dobrze człowieka nie relaksuje jak dobra książka, a potem podziel się z nami swoimi opiniami na temat przeczytanych książek ;)

    OdpowiedzUsuń


Facebook

zBLOGowani

zBLOGowani.pl

statystyki