PRZEPROWADZIŁAM SIĘ I PISZĘ TERAZ TUTAJ

Marchewkowe tagliatelle z kurczakiem i szpinakiem

10:53

Wtorkowe popołudnie zaowocowało nowym, obiadowym przepisem. Danie jest nie tylko smaczne i sycące, ale przede wszystkim zdrowe. Uwielbiam makarony, i choć zazwyczaj kupuję te pełnoziarniste, to jednak zawsze jest to makaron. To właśnie dlatego powstało marchewkowe tagliatelle z kurczakiem i szpinakiem. Przepis jest banalnie prosty i szybki.



Na samym początku kroimy w kostkę pierś z kurczaka i doprawiamy: papryką ostrą i słodką, solą oraz pieprzem. Obieramy marchewkę i obieraczką "ścinamy" nasze tagliatelle, które skrapiamy sokiem z cytryny i oprószamy tymiankiem. W drobną kostkę kroimy główkę cebuli oraz dwa ząbki czosnku, które podsmażamy na rozgrzanej oliwie. Kolejno dodajemy pokrojonego w drobną kostkę pomidora i dusimy przez około trzy - cztery minuty. Dodajemy doprawionego kurczaka, i gdy mięso będzie już miękkie dodajemy marchewkę. Całość dusimy przez około dziesięć minut i dodajemy szpinak. Po około pięciu minutach danie jest już gotowe - całość oprószyłam delikatnie startym oscypkiem (może być parmezan), który nadał  charakterystyczny aromat mojemu daniu.

Lubię eksperymentować w kuchni i tworzyć nowe smaki, kombinować z nowymi połączeniami. A jak jest u Was? Eksperymentujecie? Czy raczej korzystacie ze sprawdzonych przepisów?

Przeczytaj także

11 komentarzy

  1. Jutro zrobię na obiad :) .nadaje się zarówno dla małych i dużych :)

    mój nowy adres: codziennezyciepi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę, w takim wydaniu jeszcze nie jadłam.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłędnie! Jak już wrócimy do zdrowia na pewno wypróbuję przepis :)
    Ja eksperymentuję często, choć mój Mąż nie jest fanem tych eksperymentów :P
    On lubi sprawdzone, polskie potrawy :P
    Ściskam :))

    OdpowiedzUsuń
  4. Genialny pomysł. Na pewno zgapię. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie jadłam, ale wygląda smacznie :D
    U mnie to zależy od dnia, czasami lubię poeksperymentować w kuchni :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo zainteresował mnie Twój przepis, bo marchewki i szpinak uwielbiam w każdej postaci, więc na pewno by mi smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Również lubię eksperymentować w kuchni i próbować nowych przepisów, dlatego na pewno takie marchewkowe danie u mnie zagości, bo jeszcze nigdy czegoś takiego nie jadłam :-) A wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Sprawdzone przepisy raczej mnie nudzą, tylko schabowego robię be zmian, bo rodzina i ja sama takiego lubię, a zresztą schabowy to schabowy, co tu zmieniać. Dlatego zawsze błąkam się po kulinarnych blogach w poszukiwaniu nowości, ale nie biorę wszystkiego jak leci za dobrą monetę. Z reguły wiem/wyobrażam sobie, które połączenia składników będą nam smakowały i tylkoza takie przepisy się zabieram. Jeśli któryś ze składników mi nie pasuje to odpuszczam sobie eksperyment :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. wow dziewczyno ależ mi smaka narobiłaś! :D
    przyjemnego weekendu buźka

    OdpowiedzUsuń
  10. Jedno i drugie:) Do eksperymentownia polecam blog jadłonomia, warto:)

    OdpowiedzUsuń


Facebook

zBLOGowani

zBLOGowani.pl

statystyki