PRZEPROWADZIŁAM SIĘ I PISZĘ TERAZ TUTAJ

Quinoa z warzywami

17:48

Quinoa, znana również jako komosa ryżowa lub ryż peruwiański jest źródłem pełnowartościowego białka, zdrowych kwasów tłuszczowych, a także wielu witamin oraz składników. Po raz pierwszy z komosą ryżową zetknęłam się podczas naszego urlopu w Kazimierzu Dolnym. Danie bardzo przypadło mi do gustu, i gdzieś z tyłu głowy pojawiła się myśl, żeby spróbować coś samemu przygotować z jej udziałem. Kolejnym czynnikiem, który przyczynił się do tego, że w mojej kuchni pojawiła się quinoa, było to, że posiada ona niski indeks glikemiczny, który jest wręcz wskazany dla kobiet, które tak jak ja mają problem z zespołem policystycznych jajników.


 1/2 szklanki komosy ryżowej
1/2 czerwonej papryki
pomidor
4 suszone pomidory
ząbek czosnku
łyżeczka oliwy z oliwek
sól i pieprz


Wykonanie dania jest bardzo proste i nie wymaga żadnych specjalnych zdolności kulinarnych, a jego przygotowanie zajmuje około 25 minut. Pierwszą rzeczą jaką należy zrobić to przepłukać komosę ryżową zimną wodą, po czym przesypać ją do garnka i zalać 1.5 szklanki zimnej wody. Całość odrobinę solimy i dodajemy trochę oliwy z oliwek. Komosę gotujemy do momentu, aż wchłonie całą wodę i będzie miękka. W międzyczasie na rozgrzaną patelnię wrzucamy pokrojone w drobną kostkę warzywa z wyciśniętym przez praskę czosnkiem i smażymy przez około 10 - 15 minut. Pod koniec dodajemy liście szpinaku. Gdy komosa będzie już miękka całość mieszamy i doprawiamy według uznania. 

Jak widać przepis jest naprawdę banalnie prosty, a przede wszystkim smaczny i zdrowy. A wy już próbowaliście tworzyć coś z komosą ryżową? Jeżeli tak, i macie jakieś swoje sprawdzone przepisy to zostawcie je w komentarzu poniżej.

Udanego weekendu!

Image Map

Przeczytaj także

6 komentarzy

  1. Wygląda apetycznie, a ja jeszcze nie jadłam czegoś takiego. Muszę koniecznie wypróbować Twój przepis :)
    Pozdrawiam, M.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam tego dania , ale wygląda smakowicie :-) Muszę spróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dodajesz jakieś przyprawy oprócz soli ?

    Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasia nie dodaję nic więcej, ewentualnie trochę natki pietruszki.

      Usuń
  4. Dziękuję:)

    Zrobiłam wczoraj na dzisiejszy obiad :)

    Kasia

    OdpowiedzUsuń


Facebook

zBLOGowani

zBLOGowani.pl

statystyki