PRZEPROWADZIŁAM SIĘ I PISZĘ TERAZ TUTAJ

Piernikowa magia świąt

17:04

Czujecie zbliżające się święta? Dla mnie zawsze przełomowym momentem, kiedy to zaczynałam czuć magię świąt był czas pieczenia pierników. W całym domu pachnie wtedy korzennymi przyprawami, a świąteczne piosenki wydobywające się po cichu z głośników - tylko umilają te rodzinne chwile spędzone przy kuchennym stole. Kiedyś to moja Mama piekła pierniki ze mną i z moim młodszym bratem, jednak kilka ładnych lat temu role się trochę zmieniły. Dziś wraz z mężem, drugi rok z rzędu w zakamarkach naszej kuchni tworzymy małe, aromatyczne ciastka, które swoim zapachem przypominają nam dzień, od kiedy to jesteśmy razem. To właśnie prawie pięć lat temu w Sylwestra, mój mąż dostał ode mnie pierwsze pierniki, i od tamtego czasu bardzo je lubi. Jednak coś jest w przysłowiu, że od żołądka do serca.

Jednak dziś przychodzę do Was z nowym przepisem na pierniki, jako że muszę unikać produktów na zwykłej mące - długo szukałam takiego przepisu, dla którego bazą byłaby jakaś mąka pełnoziarnista. Listę ciekawych przepisów na pierniki opartych na pełnoziarnistej mące znalazłam na tej stronie, i to właśnie na pierwszym z nich się opierałam.


PIERNIKI PEŁNOZIARNISTE

120 gram masła
300 gram miodu
70 gram cukru trzcinowego
550 gram mąki orkiszowej
2 łyżeczki sody oczyszczonej
2 opakowania przyprawy do piernika
1 łyżeczka cukru trzcinowego z wanilią
2 łyżeczki kakao
1 jajko

Masło, miód i cukier trzcinowy (również ten z wanilią) rozpuszczamy w rondelku na małym ogniu. Następnie mąkę, kakao, sodę oczyszczoną i jajko mieszamy w dużej misce wraz z tym, co rozpuściliśmy w rondelku. Całość ugniatamy tak długo, aż ciasto będzie miało prawidłową konsystencję, czyli będzie odchodziło od ręki. Wycinamy ulubione kształty i układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pierniki wystarczy piec przez 10 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni.

przepis na pierniki pełnoziarniste, pierniki, mąka orkiszowa, magia świąt

przepis na pierniki pełnoziarniste, pierniki, mąka orkiszowa, magia świąt

przepis na pierniki pełnoziarniste, pierniki, mąka orkiszowa, magia świąt

przepis na pierniki pełnoziarniste, pierniki, mąka orkiszowa, magia świąt

przepis na pierniki pełnoziarniste, pierniki, mąka orkiszowa, magia świąt

W ten sposób upieczone pierniki można ozdobić w dowolny sposób. Można użyć do tego zwykłego lukru przygotowanego z ubitego białka i cukru pudru. Można wykorzystać swoją kreatywność sięgając po takie produkty jak barwniki lub pisaki spożywcze. W sklepach są dostępne także różne ozdoby wykonane z opłatka, wszelkie posypki i perełki. Tak naprawdę, to czego użyjecie zależy tylko i wyłącznie od Waszej kreatywności.

A gdy tak z mężem staliśmy przy naszym kuchennym stole wycinając, i później zdobiąc pierniki marzyłam po cichu o tym, aby kiedyś stała nas trójka...

P.s. Wczoraj wieczorem na Facebooku przypominałam o konkursie. Do końca zostało jeszcze parę dni, więc czekam na Wasze zgłoszenia.
Image Map

Przeczytaj także

7 komentarzy

  1. Twoje pierniczki wyglądają pysznie ;)
    Jak tylko wypuszczą mnie ze szpitala jadę do domu i robię :))))
    Nie wiem tylko kiedy to nastąpi :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Trzymam kciuki za Twoje marzenie! Mnie zawsze największy instynkt łapie w grudniu - tupot małych stópek ożywia Święta.

    Ja najbardziej lubię kakaowe pierniczki, które mało smakują jak pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale ładniutkie Twoje pierniczki:) Też już piekłam:) Zapach cudowny:)
    ściskam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż poczułam zapach. Wyglądają pięknie. Smaku nie próbuję sobie nawet wyobrażać. Dawno nie robiliśmy pierników. Chyba w tym roku się skuszę.
    Wiesz... Ja rok temu miałam nadzieję, że to ostanie zdjęcia we dwoje. Tak się stało. Z całego serca i Wam tego życzę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepiękne te pierniczki. Szczególnie serce mnie ujęło! Narobiłaś mi smaka:) Lubię mąkę orkiszową bardzo, może się skuszę:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi też właśnie ono przypadło najbardziej do gustu :)

      Usuń
  6. Piękne i jak fajnie ozdobione :D
    Z tego co pamiętam masz dziś urodziny więc wszystkiego najlepszego i żeby za rok stała Was już przy piernikach trójka :D
    Buźka.

    OdpowiedzUsuń


Facebook

zBLOGowani

zBLOGowani.pl

statystyki