PRZEPROWADZIŁAM SIĘ I PISZĘ TERAZ TUTAJ

Dzień kobiet

00:33

Zastanawiałyście się kiedyś, skąd się wziął Dzień kobiet? Niektórzy uważają, że pierwowzorem były Matronalia obchodzone w starożytnym Rzymie. Święto przypadało na pierwszy tydzień marca i związane było zarówno z nowym rokiem, jak i macierzyństwem oraz płodnością. Tradycją związaną z tym świętem była procesja z dwunastoma świętymi tarczami na cześć Marsa. Podczas trwania procesji kobiety opuszczały swoje domy i wraz z kwiatami wędrowały do świątyni Junony, gdzie składały ofiary boskiemu uosobieniu cnót: żony, matki i niewiasty.

W Polsce Dzień Kobiet stał się popularny w okresie PRL-u. Zarówno w miejscach pracy, jak i szkołach przywiązywano dużą uwagę temu dniu i obchodzenie jego było obowiązkowe. Wręczano kobietom wtedy zazwyczaj różnego rodzaju upominki: poczynając od rajstop, poprzez ręcznik i mydło, kończąc na kawie. Dopiero w latach 70-tych do popularnych prezentów dołączyły kwiaty. Przez bardzo długi okres były to goździki, a dopiero później tulipany. Swoją drogą niektóre kobiety, które w tamtych czasach były obdarowywane tradycyjnym goździkiem, nieprzychylnym okiem spoglądają obecnie na te kwiaty. Osobiście goździki to jedne z moich ulubionych kwiatów! Współcześnie mężczyźni zazwyczaj w tym dniu wybierają kwiaty i słodkości, chociaż znajdą się pewnie i tacy, którzy wybiorą coś innego, albo... po prostu zapomną, i nie pomyślą o tym, aby coś wręczyć, bądź po prostu nie uznają tego dnia.

ŹRÓDŁO
Dla mnie Dzień Kobiet to dzień, jak każdy inny. Wiem o tym, że dostanę jakiś upominek od męża, jednak wydaje mi się, że ten dzień jest idealny do tego, aby zrobić coś dla samej siebie. Dzisiejsze tempo życia i ciągłe zabieganie nie zawsze sprzyja temu, abyśmy zadbały o siebie. Moim zdaniem to idealny czas na to, aby pomyśleć o sobie i zrobić badania profilaktyczne.

Kiedy ostatnio zrobiłaś podstawowe badania krwi? A cytologia? Pamiętasz kiedy byłaś na kontrolnej wizycie u ginekologa? Często nie myślimy o tym, w codziennym zabieganiu. A dziś jest idealny dzień na to, by zadbać o siebie i swoje zdrowie. Zrób coś dla siebie - zadzwoń do swojego lekarza i umów się na wizytę. Zbadaj się.

A jeżeli tak samo jak ja zaliczasz się do grona tych kobiet, które w ostatnim czasie zrobiły wszystkie badania profilaktyczne - to zrób coś innego. Spotkaj się z przyjaciółką. Umów się do fryzjera. Kup sobie coś, co sprawi Ci przyjemność. W końcu to Twój dzień!

Przeczytaj także

11 komentarzy

  1. Cytologia i badania zrobione :)wybieram wiec zakupy :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się, to dobry dzień by zrobić coś tylko dla siebie.
    Wszystkiego dobrego!!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pouczający post :-) Niektóre rady mam zrealizowane, a z reszty skorzystam niebawem. Pozdrawiam. Ania

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawy masz pomysł z tymi badaniami:)
    Dobrym pomysłem jest też to, by dawać komuś na urodziny czy imieniny karnet do klubu sportowego albo skierowanie na USG jamy brzusznej. Ale to raczej mało popularne..
    Wszystkiego najlepszego dla wszystkich blogerek i nie tylko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podejrzewam, że co niektórzy jeszcze by się obrazili za karnet do klubu sportowego :)

      Usuń
  6. Dla mnie Dzień Kobiet jest urodzinowym after party :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ostatnio z nudów wypełniłam w necie jakiś quiz odnośnie Dnia Kobiet - oczywiście strzelając na ślepo, ale jakimś cudem okazało się, że na wszystkie pytania odpowiedziałam poprawnie ;)Dla mnie niby dzień jak co dzień, ale nie omieszkałam trochę sobie dogodzić - wyszłam z koleżanką na mały shopping, do fryzjera i urządziłam sobie domowe spa & wellness ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Masz rację, czas na badania. W sumie dawno nie robiłam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cytologia i wszystkie badania robię systematycznie :D Zrobiłabym sobie kąpiel przy świecach ale nie mam wanny :D a do tego jestem chora :D więc pół dnia spędziłam zdychając w pracy a pół w domu w łóżku :D tadam :D

    OdpowiedzUsuń


Facebook

zBLOGowani

zBLOGowani.pl

statystyki